Hoppa till innehållet

Vi söker en Säljare! 

Är du en engagerad säljare som gillar att ta ansvar och vara spindel i nätet? Vill du ha ett utvecklande och spänande jobb i ett företag som utvecklas och växer? Om det är så sök till tjänsten som Säljare/Key Account Manager på Guldhaven Pelagiska.

 

Om Guldhaven Pelagiska

Guldhaven Pelagiska är ett fiskeföretag i Norrland som brinner för det lokala och hållbara fisket. Vi jobbar med allt från Kalix Löjrom till braxen och försöker skapa värde i alla delar av vårt fiske och sortiment. Guldhaven grundades i 1992 av Kent Karlsson och Arnold Bolund. Idag är vi ungefär 20 fastanställda och vi växer och utvecklas snabbt. Vi vill skapa och leda utvecklingen av sjömat på en nivå där kvalitet, hållbarhet och innovation är i fokus. Vi har ett nära samarbete med forskningen, olika myndigheter, grossister, dagligvaruhandel samt olika producentorganisationer och andra intressenter.

Till vårt team söker vi nu efter en kollega som delar vår passion för svensk sjömat och som tillsammans med oss vill bidra till utveckling och göra skillnad hos våra kunder. Vill du vara med oss på resan?

Om rollen

I rollen som Säljare/Key Account Manager är ditt fokus att driva och utveckla försäljningen av Guldhavens produkter mot nya och befintliga kunder. Då vi växer så ser vi att du tar initiativ till nya områden som bör utvecklas. Du tar ansvar för och planerar och driver hela säljprocessen från start till avslut samt uppföljning – med fokus på att bygga långsiktiga relationer.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Nybearbetning och utveckling av befintliga kunder (kunder är t. ex dagligvaruhandeln, servicehandeln, grossister, och offentliga sektorn m.m.)
  • Löpande utveckla relation och affär med fokus på både ökad omsättning och förbättrad lönsamhet
  • Planera, genomföra samt följa upp säljkampanjer, lanseringar och andra säljfrämjande aktiviteter tillsammans med kollegor
  • Delaktighet i utveckling och paketering av försäljnings-och produktkoncept med kollegor
  • Omvärldsbevakning inom sjömatsområdet i Sverige och Norden
  • En del administrativa uppgifter samt rapportering i olika former

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort intresse av försäljning och brinner för att utvecklas. Som person är du lyhörd, engagerad och lösningsorienterad. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt och har lätt för att arbeta ”högt och lågt”. Du känner igen dig i beskrivningen ”spindel i nätet” och trivs med att ha många kontaktytor och uppskattar att ingå i ett team av kollegor. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera.

 

Kvalifikationer:

  • Några års erfarenhet av försäljning (gärna inom livsmedelssektorn)
  • Förmåga att bygga och utveckla starka kundrelationer
  • Analytiskt affärssinne, där du förstår vikten av lönsamhet
  • Goda säljresultat dokumenterade
  • Flytande i svenska och engelska, i så väl tal som skrift
  • Arbetar obehindrat MS-Office (PPT, Word, Excel)

Meriterande

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Arbetat som KAM tidigare
  • Erfarenhet av försäljning av sjömat (fisk, skaldjur, alger osv) inom DVH, till Grossister samt utomlands
  • Kunskap i Photoshop/Canva

 

Vi erbjuder

Tjänsten är ett föräldrarvikariat med stor möjligheten till förläningen till en tillsvidareanställning . Tillträde 1 april 2024 eller tidigare. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Energivägen 3 i Kalix men vi erbjuder möjligheten till variera arbetet på kontoret och hemifrån.

Personen som anställs kommer att formellt rapportera till Guldhavens Vice-VD men har mycket nära kontakt och samarbete med våra andra säljare/KAM och produktionschef samt andra kollegor.  

Din ansökan

Skicka din ansökan till emma@guldhaven.se och ange ”Säljare” i ämnesraden. Vid frågor vänligen kontakta Emma Gabrielsson på emma@guldhaven.se eller ring 070 951 2023. Sista ansökningsdagen är den 6 mars 2024. Då vi rekryterar löpande kan tjänsten tillsättas före sista ansökningsdag.

KONTAKTA OSS
By Formsmedjan. Powered by Yago